Bağımlılık Danışmanlığı

• 1 saa
  • Süleymanpaşa

Hizmet Açıklaması

Bağımlılık, madde kullanımına nedeniyle ortaya çıkan belirgin sorunlara rağmen kişinin madde kullanımına devam etmesi, ve bununla ilgili zihinsel, davranışsal ve psikolojik belirtiler göstermesidir. Bağımlılık bir beyin hastalığıdır. Kullanımdan sonra insan beyninde ciddi etkiler ortaya çıkar ve artık kişi istese de tıbbi ve psikolojik destek almadan kullanımı bırakamaz. Her hastalık gibi, bağımlılık hastalığı da da uzman desteğiyle, yani psikolojik destekle ve gerekirse ilaç tedavisi ile sonlandırabilir. Diğer yandan, bağımlılık tedavisinde kişinin aile ve diğer sosyal çevresinden destek alması da en az uzman desteği kadar önemlidir. Bağımlılık tedavisi uzun ve zorlu bir süreçtir, ancak kişilerin tedaviye istekli olması ve yakın çevrelerinden destek almaları bu süreçte başarılı olmayı kolaylaştırır. Bağımlılık, tüm dünyada gittikçe önem kazanan toplumsal bir sorun olarak dikkat çekmektedir. Ülkemizde madde kullanım yaygınlığı giderek artarken; kullanıma başlama yaşı da her geçen yıl düşmektedir. Kullanımdaki artışa ölüm oranlarının sayısındaki artışlar da eşlik etmektedir. Yaygınlaşan bağımlılık sorunlarına müdahale için önleme, tedavi ve rehabilitasyon hizmetlerine olan ihtiyaç da artmaktadır. Önleme çalışmaları bağımlılıkla mücadelede önemli bir yer tutmaktadır.

Kişi Bilgileri

• Değirmenaltı, Tabby Creative House, Süleymanpaşa/Tekirdağ, Türkiye